Dorota
Dankowska
I
CZĘŚĆ
Uderzeniem
talerzy, gongu rozpoczyna się uroczystość)
1. U. Śpiewają
ustaloną piosenkę ........................................................
2. Prowadzący
wita uczniów, rodziców i zaproszonych
gości na tej uroczystej imprezie.
3. (Muzyka elektroniczna- Uczniowie wraz z
zaproszonymi gośćmi zostają wprowadzeni w atmosferę turnieju rycerskiego)
-
„A
teraz proszę, aby wszyscy zamknęli oczy, za chwilę znajdziemy się w przepięknej
scenerii zamku, gdzie odbędzie się turniej sprawdzający waszą sprawność, odwagę
i inne umiejętności, którego wynik pozwoli pasować nowoprzybyłych żaczków na
uczniów tej szkoły.” ( W trakcie muzyki na głównej scenie pojawiają się
postaci: księżnej Anna i książę Kaźko Słupski. Uczniowie i rodzice
otwierają oczy i oklaskami witają książęcą rodzinkę.
PROWADZĄCY:
witamy serdecznie Księżną Annę de Croy zwaną Gryfitką, witamy księcia Kaźka
Słupskiego, wnuka króla polskiego
Kazimierza Wielkiego
-
Nagle
rozlega się głos trąbki. Na salę wbiega posłaniec wyjaśniający nieobecność księcia Bogusława
X i przynoszący list od niego,
zapowiadający rozpoczęcie turnieju sprawdzającego. List odczytuje prowadzący
lub wybrane dziecko.)
Drodzy
Poddani
Myślałem,
że zdążę powrócić z polowania na czas.
Niestety kontuzja nogi uniemożliwiła mi szybkie przemieszczanie się. Dlatego z
ogromnym żalem muszę zlecić Wam, abyście Turniej Sprawdzający rozpoczęli beze
mnie. Ja Książę Bogusław X przez posłańca będę przesyłał Wam zadania.
Życzę Wam powodzenia w Turnieju!
Książę Pomorski Bogusław X
4. Głos trąbki –
na scenę wbiega książęcy posłaniec. Niesie wiadomość . ( rozpoczynają się próby)
Do
księcia dotarła wiadomość, że mała księżniczka jest bardzo smutna. Książę przesyła jej zabawki, które trzeba jak najszybciej
dostarczyć do jej komnat.
Wszystkie klasy w tym samym czasie wykonują
jednocześnie poszczególne próby
5. Fanfary-rozpoczynają
turniej.
PÓBY,. np. tunel strachu, sprawnościową, próbę uśmiechu)
PÓBY,. np. tunel strachu, sprawnościową, próbę uśmiechu)
( do uzgodnienia)
6. Fanfary kończą
próby turniejowe.
Księżna
Anna:
Szkoła
Podstawowa nr 5 im. Gryfitów ma swój hymn. Ciekawa jestem, czy go znacie. To będzie wasza ostatnia próba.
7. Powstań – do
hymnu szkolnego
KSIĘŻNA:
Brawo, brawo! Te dzieci mogą zostać pasowane na uczniów szkoły imienia mojego
rodu!
(II
CZĘŚĆ – oficjalna ma określoną procedurę) –
II CZĘŚĆ
OFICJALNA
PROWADZĄCA
Całość powstań!
·
POCZET SZTANDAROWY SZTANDAR SZKOŁY
WPROWADZIĆ
·
DO HYMNU PAŃSTWOWEGO
·
PO HYMNIE
·
POCZET SZTANDAROWY DO ŚLUBOWANIA
WYSTĄP
·
UCZNIOWIE KLAS PIEWRSZYCH DO
ŚLUBOWANIA WYSTĄP
·
DO
ŚLUBOWANIA
„Ślubuję
uroczyście na honor ucznia:
-
być koleżeńskim i pomocnym w potrzebie
ŚLUBUJEMY
-
nie zapominać o czarodziejskich słowach: proszę, dziękuję, przepraszam
ŚLUBUJEMY
-
sumiennie wykonywać zadania domowe
ŚLUBUJEMY
-
troszczyć się o swoją klasę i szkołę
ŚLUBUJEMY
-
mieć zawsze uśmiech na twarzy
ŚLUBUJEMY
·
PO ŚLUBOWANIU ( delegacje uczniów
wracają na miejsca)
·
Drodzy Rodzice!
Dzieci u Was wsparcia szukają ,
bowiem bardzo was kochają.
stójcie przy nich silnym murem
i słowa przysięgi też powtórzcie
chórem.
Teraz prosimy o złożenie przysięgi
Rodziców. Po każdej kwestii mówicie „Ślubujemy”
·
Będę zawsze pamiętać, że dziecko jest moim największym darem
ŚLUBUJEMY
·
Będę słuchać uważnie o czym mówi
ŚLUBUJEMY
· Będę pamiętać, że dziecko może popełniać
błędy i na nich się uczyć
ŚLUBUJEMY
· Będę doceniać w dziecku to, co najlepsze i
kochać je bezwarunkowo
ŚLUBUJEMY
·
Będę przytulać je często i znajdę dla niego zawsze czas
ŚLUBUJEMY
· Będę cieszyć się jego dzieciństwem,
pamiętając, że trwa ono bardzo krótko
ŚLUBUJEMY
·
PO ŚLUBOWANIU
·
POCZET SZTANDAROWY PO ŚLUBOWANIU
WSTĄP
·
TERAZ PANI DYREKTOR DOKONA AKTU
PASOWANIA WAS NA UCZNIÓW
·
( pasowanie
poszczególnych uczniów, pozostawienie odcisków palca na pamiątkowej karcie
Kroniki)
·
WSZYSTKIE KLASY DOSTĄPIŁY ZASZCZYTU
PASOWANIA NA UCZNIA KLASY I. GRATULUJĘ WAM.
·
PROSZĘ WSZYSTKICH O POWSTANIE
·
DO HYMNU SZKOŁY
·
POCZET SZTANDAROWY, SZTANDAR SZKOŁY WYPROWADZIĆ
·
PROSZĘ ZAJĄĆ MIEJSCA
·
Poproszę przedstawiciela Rady
Rodziców ( jeśli przyjdzie) o
zabranie głosu.
·
A teraz Wasi starsi koledzy z klas
drugich wręczą Wam słodkie rożki obfitości.
·
I tak nasza uroczystość dobiegła
końca. Wasi rodzice przygotowali dla Was słodki poczęstunek. Pójdziecie teraz
jeden za drugim za Waszą wychowawczynią, która zaprowadzi Was do stolika ze
słodkościami Waszej klasy.
Żegnam Was wszystkich serdecznie i
życzę dużo uśmiechu i samych sukcesów w szkole.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz