Hasło przewodnie „ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „
Cele:
Ø Profilaktyka zdrowotna – jak postępować , aby ustrzec się grypy
Ø Integracja uczniów z klas drugich
Metody :
Ø Zabawy słowne , muzyczne i ruchowe
Miejsce :
Ø Hol szkolny .
Urządzenia technicznych:
Ø Sprzęt nagłośniający
Ø Mikrofony
Pomoce :
Ø 5 ławeczek
Ø 5 arkuszy papieru
Ø litery
Ø kleje , mazaki
Ø płyta z piosenkami
Przebieg imprezy :
1. Wysłuchanie piosenki pt. „Zdrowa piosenka:
2.Powitanie - przedstawienie celu naszego spotkania
Witajcie! Zapewne domyślacie się celu naszego spotkania. Podpowiedzią była piosenka , której wysłuchaliście na początku. Oczywiście dzisiaj wspólnie bawiąc się odpowiemy sobie na pytanie: „Jak należy postępować, aby ustrzec się grypy „.
Na początek nauczymy się hasła przewodniego:
„ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „
3. Wysłuchanie „ Zdrowej piosenki”.
4. Pierwsza zabawa
q Trzyosobowe drużyny z każdej klasy podchodzą do przygotowanych stolików.
Pierwsza konkurencja polega na ułożeniu z liter hasła i umieszczanie go na plakatach poszczególnych klas.
Hasło: „ Myj ręce „ .
q Każda klasa , która ukończy zadanie przykleja je na swoim plakacie .
Uczeń z klasy II a odczytuje instrukcję.
Jak prawidłowo umyć ręce
Używamy mydła i gorącej wody.
Myjemy dokładnie wszystkie powierzchnie, nie tylko wewnętrzną stronę dłoni. Nie zapominamy o nadgarstkach i tym, co może się znaleźć pod paznokciami. Dlatego z pewnością przyda nam się specjalna malutka szczoteczka,
Ręce myjemy przez ok. 20 sekund, iż mycie rąk wodą i mydłem przez ten czas usuwa 90 procent bakterii. Dłonie osuszamy czystym ręcznikiem bawełnianym lub jednorazowym z papieru.
q Po przeczytaniu instrukcji przypominamy hasło przewodnie „ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „
q Nauka fragmentu piosenki:
„ Myjemy rączki , myjemy rączki .
Żeby nie chorować 2x
Żeby mamusi nie bolała głowa 2x „
5. Przechodzimy do kolejnej konkurencji .Na tablicy pojawia się zaszyfrowane hasło:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
( J e d z w a r z y w a i o w o c e)
q Klasy kolejno podają litery z alfabetu . Jeżeli podana litera jest ukryta w haśle , zostaje odsłonięta . Klasa ma prawo odgadnięcia hasła. Jeżeli nie odgadnie , kolejna klasa podaje swoją literę, aż do odgadnięcia hasła.
q Klasy wpisują odgadnięte hasło na swoje plakaty. Uczeń z klasy II b odczytuje instrukcje: Dlaczego należy jeść owoce i warzywa ?
Jedną z 10 zasad zdrowego sposobu odżywiania jest umieszczenie w codziennej diecie owoców i warzyw. Powinniśmy spożywać w ciągu dnia 2 porcje owoców i 3 porcje warzyw. Często w naszej diecie brakuje tej grupy produktów, a przecież powinny być uzupełnieniem każdego posiłku.
Warzywa i owoce są bogate w witaminy i składniki mineralne.
q Po przeczytaniu instrukcji przypominamy hasło przewodnie „ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „
q Nauka fragmentu piosenki :
„Witaminki , witaminki dla chłopczyka dla dziewczynki”
6. Zabawa ruchowa w takt piosenki „ Ruch, ruch „
q Uczniowie wykonują inspirowane przez prowadzącą ćwiczenia gimnastyczne. Po ćwiczeniach wybrani uczniowie poszczególnych klas przyklejają hasło
” Ruch to zdrowie” na swój plakat,
q pozostali głośno powtarzają hasło dnia „ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „
q Uczeń z klasy II c odczytuje instrukcję: Dlaczego ruch to zdrowie?
Ruch jest przyjazny dla organizmu, jest najskuteczniejszą metodą walki o zdrowie. Jest kilka powodów, dla których warto jest zwiększyć swoją aktywność fizyczną, dzięki niemu możemy być zdrowi. To właśnie ruch uchroni nas od wielu problemów zdrowotnych i pozwoli także zachować dobrą kondycję, a także piękną sylwetkę. . Ruch pozwoli nam poprawić swoje samopoczucie i nastrój, rozluźnić się po ciężkim dniu, a także zwiększyć siły i chęci do pracy i nauki.
q Po przeczytaniu instrukcji przypominamy hasło przewodnie „ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „
7.Kolejna konkurencja - szyfrowanka , każda klasa dostaje zaszyfrowane hasło. Odszyfrowane nakleja na plakat. „Pij dużo płynów”.
q Uczeń z klasy II c odczytuje instrukcję: Dlaczego powinniśmy pić dużo płynów?
Picie płynów jest bardzo ważne dla zachowania zdrowia i ładnego wyglądu. Jej niedobory mogą spowodować prawdziwe spustoszenie w ludzkim organizmie.
q Po przeczytaniu instrukcji przypominamy hasło przewodnie „ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „
8. Przed nami ostatnia konkurencja uczniowie poszczególnych klas otrzymują karty na których są działania z matematyki. Po ich rozwiązaniu odczytują hasło i nakleją na swój plakat.
10-9= …. U 12 -10 =…B 23-20= …I 10-6= …E 3+2 += …R
16-8=… A 4+3=…J 5+3= … S 10-1=…Ę 20-10=… T
10+1=…O 6+6=…W 20-7=…N 7+7=…D 8+7=…P
21-4=…D 9+9=…Y
U
|
B
|
I
|
E
|
R
|
A
|
J
| |
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
S
|
I
|
Ę
| |
8
|
3
|
9
|
S
|
T
|
O
|
S
|
O
|
W
|
N
|
I
|
E
| |
8
|
10
|
11
|
8
|
11
|
12
|
13
|
3
|
4
|
D
|
O
| |
14
|
11
|
P
|
O
|
G
|
O
|
D
|
Y
| |
15
|
11
|
16
|
11
|
17
|
18
|
q Uczeń z klasy II c odczytuje instrukcję: Dlaczego powinniśmy ubierać się stosownie do pogody ?
Najważniejsze, aby jesienią ubierać stosownie do pogody. Ważne, aby się nie przegrzewać. Poranki są już bardzo zimne, zdarzają się przymrozki, ale w południe, gdy zaświeci słońce, robi się ciepło. Dlatego rano, wychodząc na dwór należy ubrać się "na cebulkę".
q Po przeczytaniu instrukcji przypominamy hasło przewodnie „ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „
8.Podsumowanie
Mam nadzieje, że świetnie się bawiliście. A przy okazji dowiedzieliście jak postępować aby ustrzec się przed grypą. Uczniowie wspólnie odczytują hasła ze swoich plakatów.
l Myj ręce!
l Jedz warzywa i owoce !
l Ruszaj się – bo sport to zdrowie !
l Pij dużo płynów !
l Ubieraj się stosownie do pogody !
q Na koniec chciałabym przypomnieć dwa ważne numery telefonów 999 i 112.
Zapamiętaj je! One mogą uratować komuś życie
- Uczniowie powtarzają numery.
q Na pożegnanie przypomnimy sobie piosenkę pt „ Zdrowa piosenkę „ Każda klasa wraz z wychowawcą przyklei plakat na korytarzu szkolnym aby inni uczniowie wiedzieli jak ustrzec się przed grypą. Dziękuję za spotkanie , proszę rozejść się do klas.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz