piątek, 30 stycznia 2015

Scenariusz imprezy integracyjnej klas drugich „ Grypie mówimy nie”




 Hasło przewodnie „ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „

Cele:

Ø      Profilaktyka zdrowotna – jak postępować  , aby ustrzec się grypy

Ø      Integracja uczniów z klas drugich
Metody  :

Ø      Zabawy słowne , muzyczne i ruchowe

Miejsce :

Ø      Hol szkolny .

Urządzenia technicznych:

Ø      Sprzęt nagłośniający

Ø      Mikrofony

Pomoce :

Ø      5 ławeczek

Ø      5 arkuszy papieru

Ø      litery

Ø      kleje , mazaki

Ø      płyta z piosenkami

Przebieg imprezy :

1. Wysłuchanie piosenki pt. „Zdrowa piosenka:
2.Powitanie  - przedstawienie  celu naszego spotkania

Witajcie! Zapewne domyślacie się celu naszego spotkania. Podpowiedzią była piosenka , której wysłuchaliście na początku. Oczywiście dzisiaj wspólnie bawiąc się odpowiemy sobie na pytanie: „Jak  należy postępować, aby ustrzec się grypy „. 
Na początek nauczymy się hasła przewodniego:
„ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „

3. Wysłuchanie  „ Zdrowej piosenki”.

4. Pierwsza zabawa
q       Trzyosobowe drużyny z każdej klasy podchodzą do przygotowanych stolików.
Pierwsza konkurencja polega na ułożeniu z liter hasła i umieszczanie go na plakatach poszczególnych klas.
Hasło: „ Myj ręce „ .
q       Każda klasa , która  ukończy zadanie przykleja je na swoim plakacie .
Uczeń z klasy II a odczytuje  instrukcję.

Jak prawidłowo umyć ręce
Używamy mydła i gorącej wody.
Myjemy dokładnie wszystkie powierzchnie, nie tylko wewnętrzną stronę dłoni. Nie zapominamy o nadgarstkach i tym, co może się znaleźć pod paznokciami. Dlatego z pewnością przyda nam się specjalna malutka szczoteczka,
Ręce myjemy przez ok. 20 sekund, iż mycie rąk wodą i mydłem przez ten czas usuwa 90 procent bakterii. Dłonie osuszamy czystym ręcznikiem bawełnianym lub jednorazowym z papieru.

q       Po przeczytaniu instrukcji przypominamy hasło przewodnie  „ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „
q       Nauka fragmentu piosenki:
„ Myjemy rączki , myjemy rączki .
  Żeby nie chorować    2x
Żeby mamusi nie bolała głowa 2x „

 5. Przechodzimy do kolejnej konkurencji .Na tablicy pojawia się zaszyfrowane hasło:
    _ _ _ _   _ _ _ _ _ _ _     _    _ _ _ _ _
    
( J  e d z   w a r z y w a     i     o w o c e)

q       Klasy kolejno podają litery  z alfabetu . Jeżeli podana litera jest ukryta w haśle ,     zostaje odsłonięta . Klasa ma prawo odgadnięcia hasła. Jeżeli nie odgadnie , kolejna klasa podaje swoją literę, aż do odgadnięcia hasła.
q       Klasy wpisują odgadnięte hasło na swoje plakaty. Uczeń z klasy II b odczytuje instrukcje:  Dlaczego należy jeść owoce i warzywa  ?
Jedną z 10 zasad zdrowego sposobu odżywiania jest umieszczenie w codziennej diecie owoców i warzyw. Powinniśmy spożywać w ciągu dnia 2 porcje owoców i 3 porcje warzyw. Często w naszej diecie brakuje tej grupy produktów, a  przecież powinny być uzupełnieniem każdego posiłku.
Warzywa i owoce są bogate w witaminy i składniki mineralne.

q       Po przeczytaniu instrukcji przypominamy hasło przewodnie  „ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „
q       Nauka fragmentu piosenki :
„Witaminki , witaminki dla chłopczyka dla dziewczynki”

 6. Zabawa ruchowa w takt piosenki „ Ruch, ruch „
q       Uczniowie wykonują inspirowane przez prowadzącą ćwiczenia gimnastyczne. Po ćwiczeniach wybrani uczniowie poszczególnych klas  przyklejają hasło
     ” Ruch to zdrowie” na swój plakat,
q       pozostali głośno powtarzają  hasło dnia „ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „
q       Uczeń z klasy II c odczytuje instrukcję:  Dlaczego ruch to zdrowie?
Ruch jest przyjazny dla organizmu, jest najskuteczniejszą metodą walki o zdrowie. Jest kilka powodów, dla których warto jest zwiększyć swoją aktywność fizyczną, dzięki niemu możemy być zdrowi. To właśnie ruch uchroni nas od wielu problemów zdrowotnych  i  pozwoli także zachować dobrą kondycję, a także piękną sylwetkę. . Ruch pozwoli nam poprawić swoje samopoczucie i nastrój, rozluźnić się po ciężkim dniu, a także zwiększyć siły i chęci do pracy i nauki.
q       Po przeczytaniu instrukcji przypominamy hasło przewodnie  „ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „

 7.Kolejna konkurencja - szyfrowanka , każda klasa dostaje zaszyfrowane hasło. Odszyfrowane nakleja na plakat. „Pij dużo płynów”.
q       Uczeń z klasy II c odczytuje instrukcję: Dlaczego powinniśmy pić dużo płynów?
Picie płynów  jest bardzo ważne dla zachowania zdrowia i ładnego wyglądu. Jej niedobory mogą spowodować prawdziwe spustoszenie w ludzkim organizmie.
q       Po przeczytaniu instrukcji przypominamy hasło przewodnie  „ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „

8. Przed nami ostatnia konkurencja  uczniowie poszczególnych klas otrzymują karty na których są działania z matematyki. Po ich rozwiązaniu odczytują hasło i nakleją  na swój plakat.


10-9= …. U      12 -10 =…B      23-20= …I        10-6= …E       3+2 += …R

16-8=… A          4+3=…J          5+3=  … S      10-1=…Ę         20-10=…  T

10+1=…O         6+6=…W         20-7=…N        7+7=…D          8+7=…P

 21-4=…D          9+9=…Y


U
B
I
E
R
A
J
 
1
2
3
4
5
6
7
 

S
I
Ę
 
8
3
9
 


S
T
O
S
O
W
N
I
E
 
8
10
11
8
11
12
13
3
4
 


D
O
 
14
11
 


P
O
G
O
D
Y
 
15
11
16
11
17
18
 

q       Uczeń z klasy II c odczytuje instrukcję: Dlaczego powinniśmy ubierać się stosownie do pogody ?
Najważniejsze, aby jesienią ubierać stosownie do pogody. Ważne, aby się  nie przegrzewać. Poranki są już bardzo zimne, zdarzają się przymrozki, ale w południe, gdy zaświeci słońce, robi się ciepło. Dlatego rano, wychodząc na dwór należy ubrać  się  "na cebulkę".
q       Po przeczytaniu instrukcji przypominamy hasło przewodnie  „ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „

 8.Podsumowanie
Mam nadzieje, że świetnie się bawiliście. A przy okazji dowiedzieliście jak postępować aby ustrzec się przed grypą. Uczniowie wspólnie odczytują hasła ze swoich plakatów.  
l      Myj ręce!
l      Jedz  warzywa i owoce !
l      Ruszaj się – bo sport to zdrowie !
l      Pij dużo płynów !
l      Ubieraj się stosownie do pogody !

q       Na koniec chciałabym przypomnieć dwa ważne numery telefonów 999 i 112.
Zapamiętaj je! One mogą uratować komuś życie
- Uczniowie powtarzają numery.

q       Na pożegnanie przypomnimy sobie piosenkę pt „ Zdrowa piosenkę „ Każda klasa wraz z wychowawcą przyklei plakat na korytarzu szkolnym aby inni uczniowie wiedzieli jak ustrzec się przed grypą. Dziękuję za spotkanie , proszę rozejść się do klas.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz