środa, 4 lutego 2015

BAŚNIOWY AMBARAS

Dorota Dankowska
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie tego scenariusza za oznaczeniem autorstwa. 

Występują:
·         CHÓREK
·         BAJ
·         JAŚ
·         MAŁGOSIA
·         WOŹNY
·         BABA JAGA
·         ZŁA KRÓLOWA
·         KRASNOLUDKI: MĘDREK, GBUREK, NIEŚMIAŁEK, GAPCIO
·         WRÓŻKA FANTAZJA



SCENA 1
Piosenka „Bajka”.
CHÓREK
Dzisiaj na jednej wielkiej scenie
Różne postaci się spotkają
I dadzą wspólne przedstawienie
Bo taki właśnie zamiar mają

BAJ
Żadnych przedstawień! Zrozumiano! Żadnych baśni i bajek! Żadnych problemów. Nareszcie mam upragniony urlop! Cisza, spokój, szum morza, śpiew ptaków…. Nie pamiętam, kiedy ostatni raz miałem urlop. Wielki Baj też czasami musi odpoczywać!

WOŹNY
Wielki  Baju, przepraszam, że przeszkadzam, ale….

BAJ
Żadnego ale! Na urlop wyjeżdżam i wszystko inne może poczekać, aż wrócę!

WOŹNY
Dzieci przyszły, oczy zapłakane, smutne mają minki
Żal mi chłopczyka i tej dziewczynki.

Wbiegają Jaś i Małgosia . Klękają przed Bajem i błagają.

JAŚ
Z kłopotami przychodzimy.

MAŁGOSIA
Złe nowiny przynosimy.

JAŚ
Baba Jaga chatkę z piernika zburzyła.

MAŁGOSIA
Na miejscu chatki pensjonat postawiła.

JAŚ
Taki z basenem i wielkim ogrodzeniem.

MAŁGOSIA
A dróżka nie jest czekoladowa , tylko zwyczajna, asfaltowa.

JAŚ I MAŁGOSIA
Biedne rodzeństwo o pomoc cię prosi.
Bez chatki z piernika nie ma Jasia i Małgosi.

BAJ
Pensjonat zamiast chatki z piernika?
Uzasadniona jest wasza panika.
Zaraz zaradzę waszej biedzie.
Dzwoni.
Niech Baba Jaga tutaj przyjedzie!
Słucham?
Jak to nie może zostawić biznesu?
Ma wszystko zostawić
i natychmiast się tu zjawić.

CHÓREK
Oto wielki problem dziewczynki, chłopczyka!
Nie ma Baby Jagi i chatki z piernika!

Jaś i Małgosia płaczą, Baj ich pociesza.

SCENA 2
Wchodzi Baba Jaga. Jest elegancko ubrana w pięknym kapeluszu.

BAJ
A pani tu czego?

BABA JAGA
Przecież mnie pan wzywał. Zatem jestem. 

BAJ
Baba Jaga?

BABA JAGA
Nie baba i nie Jaga, tylko Jadwiga. Jestem teraz poważną bizneswoman. Pracuję w branży turystycznej.

BAJ
Co pani z siebie zrobiła? Jak pani wygląda?

BABA JAGA
Kobieta na moim stanowisku musi odpowiednio się prezentować.

BAJ
Ale w bajce nie ma słowa o pensjonacie, o….

BABA JAGA
W bajce! Kto teraz czyta bajki? Czytanie bajek jest niemodne. Trzeba iść z duchem czasu.  Dzieci mają komputery, telewizję. Wszyscy dbają o wygląd.  Salony piękności rosną jak grzyby po deszczu.  Kto chciałby jeszcze czytać o kocmołuchu, odrażającej starej Babie Jadze. A poza tym, dość miałam wiecznego naprawiania chatki po tych tu… ( wskazuje na Jasie I Małgosię) chuliganach jednych, złodziejaszkach i ….

BAJ
Proszę się nie zapędzać za daleko.

WOŹNY
To ci czasy nastały i czar jakiś śmiga.
Zamiast Baby Jagi przyszła Jadwiga!

CHÓREK
Dzieci bajek nie czytają, bajki zatem umierają.

SCENA 3

ZŁA KRÓLOWA
Wielki Baju! Umiera moja bajka o królewnie Śnieżce!

BAJ
Niemożliwe, widziałem Śnieżkę kilka dni temu. ..

ZŁA KRÓLOWA
Śnieżce i tym krasnalom w głowach się poprzewracało. Domek krasnoludków opustoszał.

BABA JAGA
Nic dziwnego! Za ciasno im było. Siedmiu krasnali i dziewczyna w jednej izbie!

JAŚ
Ale wtedy bajka miała sens.

MAŁGOSIA
A gdzie poszły krasnoludki? Gdzie się Śnieżka udała?

ZŁA KRÓLOWA
Blok sobie wybudowały. Dla każdego oddzielne  mieszkanie i przynajmniej dwa pokoje. W każdym telewizor i komputer. W swoich klatkach się pozamykały i siedzą. Do kopalni nie chodzą. Siedzą, grają, oglądają i jedzą.

WOŹNY
To ja może wezwę krasnali, niechaj sprawę wyjaśnią.

CHÓREK
Zła królowa się obraziła, na krasnoludki naskarżyła!

SCENA 4

KRASNOLUDKI
Wielkiego Baja witamy i pięknie pozdrawiamy!

BAJ
Witajcie, witajcie i opowiadajcie. Co zmieniło się w Bajkowym Lesie?
Bowiem wieść smutna niesie, że chatka krasnali opustoszała, a razem z chatką znika bajka cała.

MĘDREK
Nie opustoszała! To  pomówienia.

BAJ
A zatem to wszystko zmienia. Wszyscy w niej mieszkacie, jak dawniej?

GBUREK
Jakby tu rzec najdokładniej…. Jeden z nas chatkę zamieszkuje i dobytku bajkowego pilnuje.

BAJ
Jeden krasnoludek ? Który? Trzymajcie mnie, bo wychodzę ze skóry!

GAPCIO
Ja, Gapcio! Wielki Baju.

WSZYSCY
No to koniec bajkowego kraju!

CHÓREK
Chatkę opuściły krasnale i wyrzutów nie mają wcale.

ZŁA KRÓLOWA
A nie mówiłam?

BABA JAGA
To zrozumiałe!

MĘDREK
Dzieci bajek nie czytają wcale, więc pomyśleliśmy, po co się trudzić?

GBUREK
Po co dalej dzieciaki nudzić?

NIEŚMIAŁEK
One wolą komputery…

BAJ
Dosyć tego! Cóż to za maniery! Własną bajkę porzucacie I żadnych wyrzutów sumienia nie macie?

ZŁA KRÓLOWA
Żenada, a mnie się mówi co wypada, a co nie wypada!

MAŁGOSIA
Krasnoludki kochane! Musicie do chatki powrócić!

JAŚ
Musicie bajkę dzieciom przywrócić!

BABA JAGA
Czasy się zmieniły. Na to nie ma rady. Żeby przetrwać , trzeba mieć głowę nie od parady. I tak jak ja interesy rozwijać. Wybaczcie, na mnie czas. Muszę się zwijać.

WOŹNY
Stać! Nikogo stąd nie wypuszczę, dopóki sprawa nie zostanie rozwiązana!

BABA JAGA
Nie zgrywaj tutaj możnego pana. Sam najchętniej z Bajem na urlop byś wyjechał i tych wszystkich bajkowych kłopotów zaniechał.

BAJ
No to nici z urlopu! Muszę was wszystkich wziąć do galopu.
Na pomoc Wróżkę Fantazję wzywam , póki się Wielki Baj nazywam!

Piosenka „Fantazja” – refren

SCENA 4

FANTAZJA
Przybywam na wezwanie Wielki Baju, mój Panie!

BAJ
Och, Fantazjo! Kłopot mamy nie lada
I tylko o pomoc cię prosić cię wypada.

JAŚ
Dzieci bajek nie czytają, bajki same umierają.

MAŁGOSIA
Bajkowe postaci role zmieniają i z bajek uciekają (płacze)

ZŁA KRÓLOWA
Swoje chatki opuszczają.

FANTAZJA
Jaka szkoda!
A co z fantazją?
Przecież fantazja jest od tego, aby bawić się na całego!

CHÓREK
Dzieci fantazji nie mają, bo tylko grają i oglądają.

BABA JAGA
W dzisiejszych czasach dzieci bawią się inaczej.

MĘDREK
Grają na komputerze, nawet nie jeżdżą na rowerze.

GBUREK
Rzadko w piłkę na podwórku grają.

NIEŚMIAŁEK
A  czytać, to nie czytają.

BABA JAGA
Nawet bajek nie słuchają!

GAPCIO
Ale czasem oglądają…. No co?

CHÓREK
 Bajki kochane,  baśnie najmilsze
Idą za dziećmi życia drogą.
One nigdy nie zdradzą, ale zawsze pomogą.

FANTAZJA
Dobrze powiedziane.
A zatem dzieciaki kochane,
jeśli chcecie, by baśnie nadal żyły…
Droga dziewczynko, chłopczyku miły
Czytajcie baśnie, czytajcie
I  swoją fantazję rozwijajcie.

CHÓREK
W bajeczce znajdziesz wróżkę,
 co snuła złotą nić.
 Bajeczka może zawsze
 twą przyjaciółka być.

BAJ
W krainę bajek śmiało wejdźcie
 Ode mnie weźcie klucz:
 Tym kluczem można otworzyć  bramę  snu

ZŁA KRÓLOWA
Wyłącz szybko telewizor.

WOŹNY
Zgaś komputer

ZŁA KRÓLOWA
Nadstaw uszu, a usłyszysz
 Więcej, niż sam nawet myślisz.

WSZYSCY
 Słuchaj tylko, słuchaj w ciszy.

WOŹNY
 Wasi baśniowi przyjaciele na was tu czekają

JAŚ
Niespodzianki dla was mają.

MAŁGOSIA
U nas wszystko zdarzyć się może

BAJ
Tylko niech ktoś baśniom pomoże!

FANTAZJA
A teraz zaczaruję i wszystkie baśnie uporządkuję!
Pani Jadwiga niechaj w Babę Jagę się zmieni i powróci do z piernika chatki.
Ku radości Jaśka i panny Małgorzatki!

JAŚ I MAŁGOSIA
Hura!

FANTAZJA
Nie żartuję wcale, do swojej chatki wracają też krasnale.

ZŁA KRÓLOWA
Hura!

FANTAZJA
A z rana nasze bajeczki ockną się ze swych snów.
Wstaną i będą dzieciom służyć znów.

BAJ
To już jest koniec! Fantazja ma rację.
Zamykam swe biuro. Ruszam na wakacje.

Piosenka

290 komentarzy:

  1. Witam
    poszukuje scenariusza dla uczniów szkoły podstawowej i trafiłam no tą stronę . Czy mogłabym wykorzystać Pani prace w praktyce. Podoba mi się zestawienie baśni z realnym światem a i moim dzieciakom też. Prosimy o możliwość skorzystania z takiej formy zabawy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam serdecznie,
    jestem pod wrażeniem Pani działalności. Serdecznie gratuluję i życzę dalszych sukcesów. Jednocześnie pragnę poprosić o zgodę na wykorzystanie Pani scenariusza podczas organizacji Tygodnia Czytania w mojej szkole.
    pozdrawiam
    Joanna Kosek

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie. Zapoznalam sie z Pani fantastycznym scenariusz I chcialabym poprosic o zgode na wykorzystanie go w naszym Polskim Osrodku w Leeds. Chcielibysmy przygotować Przedstawienie w wykonaniu doroslych dla naszych milusinskich.pozdrawiam Renata Wroniecka

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie. Czy mogłabym wykorzystać Pani scenariusz przedstawienia na konkursie recytatorsko - teatralnym? Oto mój adres e-mail: agatka.jankowska7@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie :) Czy mogłabym wykorzystać Pani scenariusz na konkursie teatralno- recytatorskim? Mój adres e-mail: agatka.jankowska7@gmail.com
    Pozdrawiam
    A.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam serdecznie, tak jak powyżej, chciałabym wykorzystać scenariusz do przedstawienia teatralnego, które przygotowuje w mojej szkole. Prosze o jego udostępnienie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie, tak jak powyżej, chciałabym wykorzystać scenariusz do przedstawienia teatralnego, które przygotowuje w mojej szkole. Prosze o jego udostępnienie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam serdecznie, tak jak powyżej, chciałabym wykorzystać scenariusz do przedstawienia teatralnego, które przygotowuje w mojej szkole. Prosze o jego udostępnienie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam serdecznie, tak jak powyżej, chciałabym wykorzystać scenariusz do przedstawienia teatralnego, które przygotowuje w mojej szkole. Prosze o jego udostępnienie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam serdecznie, chciałabym wykorzystać scenariusz do przedstawienia teatralnego, które przygotowuję w mojej szkole. Proszę o taką możliwość.

    OdpowiedzUsuń
  11. Super pomysł na przedstawienie.Czy można skorzystać z niego na potrzeby szkolne?

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny scenariusz. Również zwracam się z prośbą o możliwośc wykorzystania go do szkolnego przedstawienia. Czy się Pani zgadza? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniały scenariusz. Czy mogę go wykorzystać w szkole? Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  14. ja również proszę o pozwolenie na wykorzystanie tego fantastycznego scenariusza w naszym szkolnym przeglądzie teatralnym Zofia Błaszczyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę Pani, Pani Nick jest niepoprawny, powinno pisać się XD, a nie jak jest napisane w Pani DD.

      Usuń
  15. proszę o pozwolenie na wykorzystanie tego fantastycznego scenariusza na naszym szkolnym przeglądzie teatralnym .

    OdpowiedzUsuń
  16. Proszę i ja o możliwość wykorzystania. Pani scenariusz idealnie się wpasowuje w nasze potrzeby i możliwości, w naszej grupie są rodzice z dziećmi :) Czy możemy wykorzystać? Pozdrawiam! Tomek

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam, jeśli można skorzystam z pani scenariusza, jednak ze względu na małą ilość dzieci w grupie muszę go trochę zmodyfikować. Mam nadzieję, że nie na Pani nic przeciwko? Mój adres asiaasia@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam! Podobnie jak moi "przedmówcy", proszę o możliwość wykorzystania Pani scenariusza. Jest rewelacyjny, doskonale wpasowuje się w politykę oświatową, propagując czytelnictwo. Pozdrawiam- Anna Karczowska

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam! Bardzo podoba mi się Pani scenariusz. Prowadzę szkolne koło teatralne i byłabym wdzięczna, gdyby pozwoliła mi Pani wykorzystać ten scenariusz.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny scenariusz! Czy mogę go wykorzystać w szkole?
    Pozdrawiam
    Ala

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja również proszę o zgodę na wykorzystanie scenariusza do przedstawienia w szkole. Z góry dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę. Napisałam go po to, aby służył dzieciom.

      Usuń
  22. Bardzo proszę o pozwolenie wykorzystania tego przedstawienia u mnie w szkole. mój mail: kasia18181@op.pl. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam; ciekawy scenariusz; czy mogłabym go wykorzystać w szkolnym przedstawieniu?Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  24. Ślicznie dziękuję za słowa uznania. Scenariusze tu publikowane są do wykorzystania do pracy z dziećmi. Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo długo szukałam ciekawego scenariusza i cieszę się, że trafiłam na tę stronę. Świetny scenariusz i również chciałabym prosić o możliwość wykorzystania w szkolnym przedstawieniu.
    Pozdrawiam, Zosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że mój scenariusz zyskał uznanie i zainteresowanie. Oczywiście możecie korzystać. Powodzenia.

      Usuń
  26. Bardzo spodobał mi się scenariusz, który idealnie nadawałby się dla mojej temperamentnej grupy przedszkolaków.Jeśli mogę go wykorzystać, to z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny scenariusz! Bardzo aktualny jeżeli chodzi o treści w nim zawarte, a poza tym dowcipny i napisany "z pazurem .Czy mogę go wykorzystać go w ramach przeglądu bajek wystawianych przez rodziców dla dzieci ?
    Pozdrawiam
    Małgorzata L.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo. Dziękuję za miłe słowa.

      Usuń
  28. Jak dobrze, że tu trafiłam. Przeglądałam swoje stare scenariusze i wpadł mi w ręce o Jasiu i Małgosi, ale dla moich uczniów trochę za prosty. A ten jest świetny, w sam raz. Czy mogę z niego skorzystać w szkole? Pozdrawiam, Ania Z.

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo spodobał mi się Pani scenariusz. Czy mogłabym wykorzystać go na szkolnym przeglądzie? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam. Pracuje w grupie przedszkolnej 6 latków i poszukuje scenariusza na Dzień Mamy i Taty, czy mógłbym wykorzystać Pani scenariusz>
    Pozdrawiam
    Staszek

    OdpowiedzUsuń
  31. Dzień dobry. Poszukuję scenariusza do wystawienia z grupą rodziców dla dzieci na Pikniku Rodzinnym. Czy mogłabym wykorzystać Pani scenariusz, który bardzo mi się podoba. Dzięki rymom będzie łatwy do nauczenia dla rodziców. Pozdrawiam - Jadwiga Tendera

    OdpowiedzUsuń
  32. Czy mogę wykorzystać ten scenariusz do przygotowania przedstawienia na Piknik Rodzinny (rodzice występują dla dzieci). Pozdrawiam
    Jadwiga Tendera

    OdpowiedzUsuń
  33. Pani Dorotko!
    Bardzo proszę o wyrażenie zgody na wykorzystanie fragmentów pani bajki w czasie uroczystości szkolnej ;moim bliskim w Dniu Kultury"
    Dziękuję i pozdrawiam
    Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, publikowane scenariusze są do wykorzystania w pracy z dziećmi. Niechaj się wszyscy świetnie bawią.

      Usuń
  34. Witam
    Bardzo podoba mi się pani przedstawienie i chciałabym wykorzystać je w zwieńczeniu Pochodu Żywej Książki w mojej szkole- czy mogłabym wykorzystać do tego celu pani scenariusz? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam. Czy mogłabym wykorzystać scenariusz w konkursie teatralnym z moją klasą? Pozdrawiam M. P.

    OdpowiedzUsuń
  36. wspaniałe przedstawienie. Bardzo proszę o udostępnienie i pozdrawiam i podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Ciekawe widowisko dla dzieci. Proszę o zgodę na udostępnienie i możliwość realizacji w mojej szkole. Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  38. Witam serdecznie.
    I ja chciałabym skorzystać z Pani scenariusza.Moje dzieci ze Szkolnego Koła PCK chcą wystawić przedstawienie u nas w szkole i w okolicznych przedszkolach.Dzieci-dzieciom takie mają zadanie na następny rok szkolny:)
    Pozdrawiam Liliana

    OdpowiedzUsuń
  39. Witam
    Bardzo podoba mi się Pani scenariusz przedstawienia, chciałabym z niego skorzystać w pracy mojego koła teatralnego, czy wyraziłaby Pani zgodę na możliwość udostępnienia i realizacji w mojej szkole? Z góry dziękuję i pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyrażam zgodę. jest mi miło,że mój scenariusz się podoba.

      Usuń
  40. Witam serdecznie ,
    bardzo spodobał mi się Pani scenariusz, chciałabym wykorzystać go w nadchodzącym roku szkolnym do pracy w moim kółku teatralnym. Myślę, że dziaciakom bardzo przypadnie do gustu. Proszę o zgodę.
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  41. Witam serdecznie, kółko teatralne prowadzę od lat, wciąż poszukuję świetnych scenariuszy - Pani jest właśnie taki, również poproszę o zgodę na wykorzystanie scenariusza w pracy z moimi dziećmi.

    OdpowiedzUsuń
  42. Witam, ja również chciałabym prosić o zgodę na wykorzystanie Pani scenariusza - w pracy ze swoim kółkiem teatralnym :).

    OdpowiedzUsuń
  43. Witam. Świetne przedstawienie śmieszne, a zarazem pouczające także chciałam je wykorzystać! Oczywiście z pai zgoda!

    OdpowiedzUsuń
  44. Witam serdecznie. W poszukiwaniu scenariusza dla przedszkolaków trafiłam na tę stronę. Czy mogłabym wykorzystać ten scenariusz? będzie to przedstawienie kukiełkowe. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  45. Witam. Mogę prosić o zgodę na wykorzystanie pani scenariusza w przestawieniu klasowym? Z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  46. Można prosić o zgodę na wykorzystanie Pani scenariusza? Z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  47. Dobry wieczór, czy mogę wykorzystać powyższy scenariusz do przedstawienia teatralnego w świetlicy szkolnej? :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Witam bardzo serdecznie ;)
    Ja również bardzo proszę o wyrażenie zgody na wykorzystanie Pani scenariusza - jestem nauczycielką i przygotowuję przedstawienie z moimi uczniami ;)

    OdpowiedzUsuń
  49. Dzień dobry,

    wspaniały scenariusz! Czy można go wykorzystać podczas spektaklu przygotowanego przez uczniów koła teatralnego?

    OdpowiedzUsuń
  50. Wspaniały scenariusz! Czy można go wykorzystać podczas przedstawienia przygotowanego przez uczestników koła teatralnego, które prowadzę?

    OdpowiedzUsuń
  51. Witam serdecznie, bardzo chciałabym prosić o skorzystanie ze scenariusza by wykorzystać go w szkolnym teatrzyku na kółku teatralnym. Proszę o wyrażenie zgody :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Czy mogę wykorzystać Pani scenariusz na przedstawienie z okazji dnia dziecka? z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  53. Witam! Z wielką przyjemnością chciałabym wykorzystać scenariusz Pani autorstwa na zajęciach teatralnych w naszej szkole. Bardzo proszę o zgodę.
    Joanna W.

    OdpowiedzUsuń
  54. Witam! Podobnie jak moim Przedmówcom bardzo podobają mi się Pani scenariusze. Prowadzę szkolne koło teatralne i byłabym wdzięczna, gdyby pozwoliła mi Pani je wykorzystać.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  55. Witam serdeczne. Super pomysł na przedstawienie.Czy można skorzystać z niego na potrzeby szkolne?

    OdpowiedzUsuń
  56. Poproszę o możliwość wykorzystania scenariusza.

    OdpowiedzUsuń
  57. scenariusz super, chciałam również zapytać o zgodę wykorzystania go z dziećmi w świetlicy, z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  58. scenariusz super, chciałam również zapytać o zgodę wykorzystania go z dziećmi w świetlicy, z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  59. scenariusz super, chciałam również zapytać o zgodę wykorzystania go z dziećmi w świetlicy, z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  60. Witam serdecznie chciałam również zapytać o zgodę na wykorzystanie tego scenariusza.Pozdrawiam serdecznie Kinga K.

    OdpowiedzUsuń
  61. Proszę wykorzystywac. Powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  62. Bardzo spodobał mi się scenariusz. Czy mogłabym prosić o zgodę na wykorzystanie? Jeżeli się Pani zgodzi bardzo prosiłabym o autora/wykonawcę piosenki pt. "Bajka". Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naturalnie, można korzystać.
      muzyka: Marek Ratajczak
      Autora słow nie znam

      Usuń
  63. Dzień dobry. Prowadzę szkole kółko teatralne i chciałabym prosić o zgodę na wykorzystanie scenariusza " Baśniowy Ambaras"

    OdpowiedzUsuń
  64. Witam, bardzo podoba mi się scenariusz, chciałabym wykorzystać w pracy z dziecmi dlatego proszę o wyrażenie zgody na wykorzystanie; pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  65. Rewelacyjny scenariusz :) i taki na czasie... Jestem na etapie poszukiwań materiałów na choinkowy występ, czy mogłabym skorzystać z Pani pracy?

    OdpowiedzUsuń
  66. Witam ! Prowadzę w szkole podstawowej kółko teatralne i pragnę Panią prosić o zgodę na wykorzystanie Pani scenariusza .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  67. Mariola Michalska8 stycznia 2018 12:59

    Super! Bardzo mi się podoba scenariusz " Baśniowy Ambaras" i chciałabym prosić o zgodę na wykorzystanie go w mojej szkole i na przeglądzie szkolnych teatrzyków. Czy jest to możliwe? Bardzo mi na tym zależy i z góry dziękuję.
    Odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  68. Krystyna Sikora13 stycznia 2018 13:56

    Dobry wieczór.Bardzo podoba mi się Pani scenariusz czy mogę go wykorzystać na festyn.Z góry dziękuję.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę korzystać. Dobrej zabawy przy realizacji życzę!

      Usuń
  69. Witam! Mnie również, tak jak moim poprzednikom, bardzo spodobał się Pani scenariusz. Proszę o pozwolenie na jego wykorzystanie:)Bardzo mi na tym zależy.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bawcie się dobrze. Cieszę się,że się Wam podoba.

      Usuń
  70. Dzień dobry,
    opiekuję się teatrzykiem w bibliotece, czy możemy wykorzystać Pani scenariusz i z dzieciakami wystawić go na naszej małej scenie?

    OdpowiedzUsuń
  71. Świetny scenariusz. Chętnie i ja bym z niego skorzystała, więc uprzejmie pytam Panią o zgodę na jego wykorzystanie.
    Pozdrawiam serdecznie
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  72. Witam czy moge wykorzystać scenariusz na zakończenie roku?

    OdpowiedzUsuń
  73. proszę jak wszyscy o zgodę na wykorzystanie scenariusza w przedstawieniu dla dzieci wykonywanym przez rodziców, z góry dziękuje bardzo;)

    OdpowiedzUsuń
  74. KOCHANI! Korzystajcie. Cieszę się,że Wam się podoba. Został napisany dla dzieci!

    OdpowiedzUsuń
  75. Ja również proszę Panią o zgodę i możliwość realizacji scenariusza podczas dni teatrzyków w naszej szkole. Jestem oczarowana Pani twórczością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dzękuję. Proszę korzystac. Życzę Wam powodzenia!

      Usuń
  76. Bardzo fajny scenariusz. Gratuluję. Jeśli można chciałabym wykorzystać fragment Pani scenariusza i proszę o wyrażenie zgody.

    OdpowiedzUsuń
  77. Czy ja również mogę prosić o zgodę na wykorzystanie scenariusza do przedstawienia w szkole?

    OdpowiedzUsuń
  78. Wspanialy scenariusz,czy mogę z niego skozystać,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  79. Wspaniały scenariusz,czy mogę z niego skorzystać,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  80. Bardzo mądry, wesoły i pouczający scenariusz. Czy mogę z niego skorzystać? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  81. Witam,
    scenariusz świetny, czy mogłabym z niego skorzystać podczas konkursu teatralnego? Pozdrawiam M. Weder (m.weder@wp.pl)

    OdpowiedzUsuń
  82. Witam
    Poszukuję scenariuszy do przedstawień. Podobają mi się Pani scenariusze. Czy mogłabym wykorzystać je w przedstawieniach z moją klasą.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  83. Witam serdecznie. Czy mogłabym wykorzystać scenariusz któregoś z przedstawień . bardzo podobają mi się Pani scenariusze. jest o moja pierwsza praca z małymi dziećmi,więc będzie dla mnie drogowskazem. Z góry dziękuje.

    OdpowiedzUsuń
  84. Witam serdecznie. Wspaniały scenariusz. Chciałam prosić o wyrażenie zgody na wykorzystanie go do przedstawienie w szkole.

    OdpowiedzUsuń
  85. Bardzo świetny scenariusz, czy mogłabym wykorzystać w moim przedszkolu?. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  86. Witam, świetny scenariusz. Czy mogę z niego skorzystać podczas przedstawienia na lekcji? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  87. Dzień dobry, czy mogę wykorzystać tekst scenariusza podczas imprezy przedszkolnej?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  88. Witam , fantastyczny scenariusz , mam prośbę czy mogłabym go wykorzystać w swojej klasie?Pozdrawiam wiesia987@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Korzystajcie i bawcie się dobrze.

      Usuń
  89. Witam Pani Doroto,
    przygotowujemy dla naszych pierwszaków przedstawienie z okazji Dnia Dziecka, czy możemy wykorzystać Pani scenariusz? Please!!! Pozdrawiam ted.weychan@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  90. Witam Pani Doroto, czy możemy wykorzystać Pani scenariusz w przedstawieniu dla naszych pierwszaków? Pleseeee! Pozdrawiam ted.weychan@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  91. Witam,
    Pani scenariusz bardzo spodobał się naszym rodzicom i proszę o zgodę na wykorzystanie go zrealizowana przedstawienia na przeglądzie Teatru Rodziców dla naszych przedszkolaków.

    Pozdrawiam Paweł
    Kontakt przedszkole@krainabasni.zgora.pl

    OdpowiedzUsuń
  92. Witam
    Pani scenariusz bardzo spodobał się naszym rodzicom przygotowującym się do przedstawienia i proszę o zgodę na wykonanie przedstawienie w przeglądzie Teatrów Rodziców dla naszych przedszkolaków.
    Pozdrawiam Paweł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super pomysł z tym przeglądem. Wyrażam zgodę. Bawcie sie dobrze.

      Usuń
  93. Dzień dobry. Czy mogę wykorzystać scenariusz do przedstawienia z okazji Dnia Dziecka w przedszkolu? Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  94. Witam bardzo fajny i na czasie scenariusz .Mozna wykorzystac do teatru Mamy i Taty ktory robimy dla przdszkolakow ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście,że można. Powodzenia i miłej zabawy Wam życzę.

      Usuń
  95. Mozna wykorzystac do przdstawienia dla dziaciaczkow? ania217@wp.pl. baardzo dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wykorzyystujcie i bawcie się dobrze. Pozowdzenia.

      Usuń
  96. Dzień dobry Pani Doroto. Ja również jestem pod ogromnym wrażeniem Pani działalności. Scenariusz jest rewelacyjny, dlatego podobnie jak moi poprzednicy proszę o zgodę na wykorzystanie go w szkole z okazji Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam izabela.kostrzewa@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że podoba się wam scenariusz. Wyrażam z=godę. Bawcie się dobrze

      Usuń
  97. Dzień dobry. Czy mogłabym wykorzystać Pani scenariusz, aby z Wolontariuszami, którymi się opiekuję przedstawić podopiecznym Domu Samotnej Matki i Dziecka. Jestem nim zachwycona i myślę, że dzieciakom też by się spodobał. Pozdrawiam serdecznie. Magda.M. magdalena.mikrut@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  98. Czy mogę wykorzystać Pani scenariusz na mojej świetlicy socjoterapii? Zabawny i poprostu fajowy! Z góry dziękuje.Pozdrawiam Sylwia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, korzystajcie. Dobrej zabawy życzę!

      Usuń
  99. Bardzo podoba mi się Pani scenariusz. Jest niepowtarzalny, dlatego podobnie jak moi poprzednicy proszę o zgodę na wykorzystanie go w szkole na przedstawieniu dla rodziców. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  100. Witam ja rowniez prosze o zgode na wykorzystanie pani scenariusza. Gdy przeczytalam go dzieciakom byly zachwycone i ciagle pytaly kiedy podzielimy role i kto kim bedzie juz ustalaly :)

    OdpowiedzUsuń
  101. Witam serdecznie! szukam pomysłu na zakończenie przedszkola - spodobał mi się Pani scenariusz - proszę o zgodę na wykorzystanie go w przedszkolu " Fantazja" w Gdyni

    OdpowiedzUsuń
  102. Dzień dobry, uprzejmie proszę o możliwość wykorzystania Pani scenariusza podczas uroczystości Zakończenia Roku naszych 7- latków.
    Dzięki tej bajce, dzieci zaczynają coraz chętniej podejmować trud nabywania umiejętności czytania i coraz częściej sięgają po książki lub przynoszą je przedszkola. Dziękujemy.

    OdpowiedzUsuń
  103. Witam serdecznie, chciałabym wykorzystać scenariusz do przedstawienia teatralnego, które przygotowałabym z rodzicami. Proszę o taką możliwość.

    OdpowiedzUsuń
  104. Witam serdecznie, chciałabym wykorzystać scenariusz do przedstawienia teatralnego, który przygotowałabym z rodzicami. Proszę o taką możliwość.

    OdpowiedzUsuń
  105. Dzień dobry! Podobnie, jak moi przedmówcy, proszę o zgodę na wykorzystanie Pani scenariusza do zajęć kółka teatralnego, które od września zaczynam prowadzić w edukacji wczesnoszkolnej.
    Mój email: gabi_gosia@interia.pl
    Pozdrawiam
    Bednarek Małgorzata

    OdpowiedzUsuń
  106. Dzień dobry :) Jestem pod ogromnym wrażeniem Pani działalności. Scenariusz jest rewelacyjny, dlatego podobnie jak moi poprzednicy proszę o zgodę na wykorzystanie go w szkole.
    Pozdrawiam serdecznie
    Anna Zalewska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podoba. Korzstajcie. powodzenia!

      Usuń
  107. Dzień Dobry,jestem uczennicą a moja pani prowadzi kółko teatralne i chciała aby uczestnikowie poszukali spektaklu ja właśnie znalazłam pani i bardzo mi się spodobał czy możemy wystawić go w naszym kółku teatralnym?

    OdpowiedzUsuń
  108. Witam,
    również proszę o zgodę na wykorzystanie scenariusza w przedszkolu
    Pozdrawiam AG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niechaj Wam służy. Korzystajcie i bawcie się dobrze.

      Usuń
  109. Dobry wieczór :) Również proszę o wyrażenie zgody na wykorzystanie Pani rewelacyjnego scenariusza do pracy z uczniami w Społecznej Szkole Podstawowej w Bytomiu :)
    Pozdrawiam
    E.Paleta-Hanusa

    OdpowiedzUsuń
  110. Dzień dobry, z dużą przyjemnością przeczytałam scenariusz i zwracam się z prośbą o wyrażenie zgody na wykorzystanie tekstu w pracy z uczniami kl.2 i 3 Szkoły Podstawowej w Trzemiętowie, powiat bydgoski.
    Pozdrawiam, Maria Modrakowska

    OdpowiedzUsuń
  111. Razem z kółkiem teatralnym w Niepublicznej Szkole Podstawowej w Legionowie prosimy uprzejmie o zgodę na wykorzystanie Pani scenariusza. Bardzo nam się podoba.
    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  112. Witam serdecznie i również jak moi poprzednicy byłabym szczęśliwa móc skorzystać z Pani scenariusza w mojej klasie Musiałabym dopisać jeszcze parę ról gdyż mam liczną klasę a chciałabym aby wystąpili wszyscy. Proszę o wyrażenie zgody.
    Pozdrawiam
    W. Majewska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę modyfikować i korzystać. Ma służyć dzieciom. Powodzenia

      Usuń
  113. Dzień dobry! Podobnie, jak moi przedmówcy, proszę o zgodę na wykorzystanie Pani scenariusza do zajęć kółka teatralnego, które też chcielibyśmy wykorzystać na konkurs.
    Mój email: sabina.fry@gmail.pl
    Pozdrawiam
    Sabina Frymarkiewicz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Korzystajcie. Powodzenia na konkursie. Będę trzymac kciuki.

      Usuń
  114. Witam proszę o wyrażenie zgody na wykorzystanie Pani scenariusza dla dzieci z kółka teatralnego. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyrażam zgodę. Korzystajcie i bawcie się świetnie!

      Usuń
  115. Witam serdecznie. Czy mogę prosić o jakąś sugestię co do piosenki "Bajka". Na nic nie mogę trafić. Pozdrawiam - Bibliotekarka. A scenariusz chciałabym wykorzystać na uroczystość Pasowania na czytelnika. Rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  116. Witam, bardzo podoba mi się Pani scenariusz. Jest niezwykły, dlatego podobnie jak moi poprzednicy proszę o zgodę na wykorzystanie go w szkole na przedstawieniu dla rodziców. Pozdrawiam Marysia Z.

    OdpowiedzUsuń
  117. Witam,
    uprzejmie proszę o pozwolenie na wykorzystanie tego fantastycznego scenariusza na przedstawieniu propagujące czytelnictwo.
    Pozdrawiam
    Jolanta - Bibliotekarka

    OdpowiedzUsuń
  118. Witam Panią serdecznie. Jestem pod ogromnym wrażeniem Pani działalności. Scenariusze są rewelacyjne, dlatego podobnie jak moi poprzednicy proszę o zgodę na wykorzystanie ich podczas spotkania z rodzinami uczestników ŚDS. Pracuję z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. Pani scenariusze bardzo im się podobają. Z poważaniem Ania.B

    OdpowiedzUsuń
  119. Witam Panią serdecznie. Jestem pod ogromnym wrażeniem Pani działalności. Scenariusze są rewelacyjne, dlatego podobnie jak moi poprzednicy proszę o zgodę na wykorzystanie ich podczas spotkania z rodzinami uczestników ŚDS. Pracuję z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. Pani scenariusze bardzo im się podobają. Z poważaniem Ania.B

    OdpowiedzUsuń
  120. Dobry wieczór,

    Prowadzę szkolne Koło Teatralne i chciałabym wykorzystać Pani scenariusz przedstawienia pt. "Baśniowy ambaras" na potrzeby szkolne. Dzieciom bardzo się podoba i chcielibyśmy zaprezentować je społeczności szkolnej oraz najbliższym. Czy możemy prosić o Pani zgodę. Pragnę dodać, że tekst jest świetny!!!
    Z poważaniem,

    Ewa Kubacka

    OdpowiedzUsuń
  121. Dobry wieczor,
    Mam na imie Elzbieta i zwracam sie z prosba o wyrazenie zgody na wykorzystanie przygotowanych przez Pania scenariuszy. Z gory serdecznie dziekuje. Pozdrawiam Elzbieta

    OdpowiedzUsuń