Dorota
Dankowska
Miejsce – sala gimnastyczna
Symbole Szkoły: Sztandar, oprawa muzyczna wymagana
przy wprowadzaniu i wyprowadzaniu Sztandaru
Dekoracja:
parawan, kukły, rama obrazu, rakieta, gwiazdy
Materiały
potrzebne do poszczególnych konkurencji:
I
– 5 kubeczków z grochem, folia, srebrne skrzyneczki
II
– srebrne puszki wypełnione grochem, dwa srebrne pudełka
III
– srebrna kula
Wymagania
sprzętowe: nagłośnienie, płyty z nagraniami, pianino, oświetlenie
Tablica
z listami uczniów klas pierwszych, poduszka do pieczątek
Uczniowie zajmują miejsca na ławeczkach.
Uroczystość rozpoczyna piosenka pierwszoklasistów „Witaj nasza dobra szkoło”
PROWADZĄCA
Witam
serdecznie Rodziców , wszystkich zgromadzonych gości i Was Drodzy pierwszoklasiści na Waszej
pierwszej szkolnej uroczystości, podczas której zostaniecie pasowani na uczniów
naszej szkoły, Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 5 im. Gryfitów
w Słupsku. Za chwilę Pani dyrektor, Krystyna Lewandowska mianuje Was na uczniów i……
SCENA
1
Słychać głośne dźwięki, które przerywają mowę
powitalną. Migoczą światła. Spoza sceny słychać głosy.
REJEK
Widzę
jakąś planetę. Mojku, jak myślisz, co to za planeta?
MOJEK
Rejku! Jest źle! Pył kosmiczny dostał się do silnika
naszej rakiety. Rozbijemy się! Rejku! Rozbijemy się!
REJEK
A
gdyby nam się udało wylądować na tej niebieskiej planecie?
MOJEK
Grozi
nam katastrofa! O jakiej planecie ty gadasz?
REJEK
Sam
zobacz Mojku!
MOJEK
Rejku!
To naprawdę planeta. To Ziemia! Jesteśmy uratowani! Trzymaj się mocno!
Lądujemy!
SCENA
2
Zza parawanu wyłaniają się
postaci (kukły)
REJEK
Udało
się nam Mojku. Udało się!
MOJEK
( rozgląda się)
Dziwna
ta planeta. Jakaś taka mała…
REJEK
Bo
my jesteśmy w jakimś pomieszczeniu chyba. Tu ściany, tam okna…
MOJEK
Rejku!
Patrzą na nas dziwne stwory. Dużo ich jakoś… Mają okrągłe głowy… Sam zobacz.
REJEK
Wow!!! Zapytaj naszego komputera… Sprawdźmy lepiej,
bo…
MOJEK
Doskonały
pomysł. Już sprawdzam.
REJEK
I
co?
MOJEK
Ziemię
zamieszkują ludzie. A te małe stworki z okrągłymi głowami - to dzieci.
SCENA
3
Z ram
obrazu wychodzi postać księcia Bogusława X
BOGUSŁAW
X
Czego
tu chcecie przybysze z kosmosu? Jakim prawem zakłócacie uroczystość uczniów
szkoły imienia mojego rodu?
MOJEK
Rejku! Słyszałeś ten głos?
REJEK
Słyszałem
i gorzej… widzę postać, niematerialną…. To jakiś duch.
MOJEK
Duuuuch?
Oba ufoludki wydają dźwięk
strachu.
BOGUSŁAW
X
Jestem
książę Bogusław X. Patronuję tej szkole, która nosi imię mojego rodu.
REJEK
Jakiego
rodu? Co on gada? Mojku, może lepiej zapytać dzieci?
MOJEK
Dobry
pomysł. Ty pytaj dzieci, a ja sprawdzę w komputerze.
REJEK
Dzieci!
Jakiego rodu nosi imię wasza szkoła?
DZIECI
Gryfitów.
MOJEK
Jest!
Komputer mówi, że jest to Szkoła podstawowa nr 5 w Słupsku. Tylko ta szkoła
nosi imię Gryfitów.
BOGUSŁAW
X
Opuśćcie
tę salę. Dzieci mają tutaj uroczystość ślubowania. Będą pasowane na uczniów,
niczym na rycerzy.
REJEK
Bardzo
przepraszamy. Już byśmy chcieli odlecieć, ale…
MOJEK
Ale
nie możemy. Mamy awarię. Kosmiczny pył, drobiny meteorytów i inne takie tam
kamyki dostały się do silników naszej rakiety. Usunięcie ich zajmie nam trochę
czasu.
BOGUSŁAW
X
Hm…
Poproście dzieci. One pomogą wam usunąć usterki.
MOJEK
Niemożliwe!
Dzieci są za małe, nie potrafią.
BOGUSŁAW
X
Jak
śmiesz! Uczniowie mojej szkoły wszystko potrafią.
PROWADZĄCA
Dzieci!
Wygląda na to, że macie przed sobą pierwsze zadanie. Trzeba
oczyścić silnik z kosmicznych kamieni. Każda klasa pod kierunkiem
nauczyciela podejdzie teraz do wyznaczonego miejsca.
Dzieci otaczają folię na której
ich starsi koledzy rozsypują groch
PROWADZĄCA
Wasze
zadanie polega na tym, ze trzeba wyzbierać wszystko, co znajduje się na tej
folii i wrzucić do trzymanych przez nauczycieli pojemników. Wszystkie klasy do
próby przystępują jednocześnie. Musicie skończyć pracę, zanim umilknie muzyka.
Gotowi? Start!
Uczniowie wykonują zadanie.
Książę Bogusław X przechadza się między pracującymi dziećmi i dopinguje. Muzyka
milknie. Nauczyciele podnoszą do góry naczynia, na znak wykonanego zadania.
Słychać fanfary
BOGUSŁAW
X
I
co niedowiarki jedne! Mówiłem przecież, że te dzieci potrafią wykonać każde
zadanie!
REJEK
Silnik
oczyszczony! Widziałeś Mojku? Nie do wiary. Takie małe dzieci… Nie do wiary.
Możemy wracać.
MOJEK
Nie
możemy! W rakiecie są jeszcze grające meteory. Z nimi tak łatwo nie będzie!
BOGUSŁAW
X
A
niby dlaczego? Dzieciaki poradziły sobie z drobinami kamieni, to nie poradzą
sobie z jakimiś tam kawałkami meteorów?
MOJEK
To
nie są jakieś tam zwyczajne meteory. To grające meteory.
PROWADZĄCA
Kosmici
nie mogą odlecieć. Musicie pomóc im wyjąć z maszyny grające meteory. Każda
klasa ma do opróżnienia jeden pojemnik maszyny. Kolejno biegniecie do srebrnej
skrzyneczki. Każdy chwyta pierwszy z brzegu grający przedmiot. Przedmiot powinien grzechotać. Następnie wraca cały czas potrząsając
nim. Kiedy włoży go do skrzyneczki , wówczas wyrusza następny uczestnik.
Wszystko musicie wykonać w odpowiednim czasie, który wyznaczać wam będzie
muzyka. Pamiętajcie o grzechotaniu. W przeciwnym razie meteor może wybuchnąć.
Jeśli wam się uda wykonać to zadanie, będziecie mieli instrumenty do klasowego
muzykowania.
Gotowi?
Start!
Po wykonaniu zadania – fanfary.
BOGUSŁAW
X
Barawo!
Brawo! To moje dzieciaki! Nie ma takich w całym wszechświecie!
REJEK
Jestem
pod wrażeniem. Mojku, teraz pewnie możemy wracać?
MOJEK
Niestety
nie! Nie mamy energii. Kula energetyczna jest pusta. Rozładowała się.
BOGUSŁAW
X
Jaka
znowu energia! ?Co wy wymyślacie!
MOJEK
Nic
na to nie poradzę. Przykro mi.
BOGUSŁAW
X
Dajcie
tę kulę! ( podchodzi do parawanu i bierze
do rąk srebrną kulę) Naładujemy ją pozytywną energią przyjaźni.
PROWADZĄCA
Utwórzcie
wielki krąg. Książę poda Wam motek nici przyjaźni. Podawajcie go sobie
wzajemnie, aż nić się rozwinie. Następnie chwyćcie jedną ręką za nić. Wówczas
książę wprawi w ruch energetyczną kulę, musicie ją podawać jeden drugiemu, nie
puszczając nici przyjaźni. Czynność tę trzeba wykonywać szybko, bowiem czas do
wykonania zadania wyznacza muzyka. Kiedy muzyka umilknie, a kula nie dotrze do
Księcia, a on nie dostarczy jej do statku, cały wysiłek pójdzie na marne.
Gotowi?
Start!
REJEK
Mamy
energię. Możemy wracać!
MOJEK
Dziękujemy
wam dzieci. Opowiemy o was i waszej szkole w całej Galaktyce.
BOGUSŁAW
X
Zmykajcie
już, bo dzieci czekają na ważną uroczystość. A i ja chcę powrócić na swoje
miejsce.
PROWADZĄCA
Dzieci
pożegnajcie naszych kosmicznych gości piosenką.
Uczniowie śpiewają piosenkę „
Marsz pierwszoklasistów”. Kosmici odlatują. Książę Bogusław wraca do ram
obrazu.
II CZĘŚĆ OFICJALNA
PROWADZĄCA
Całość powstań!
·
POCZET SZTANDAROWY SZTANDAR SZKOŁY
WPROWADZIĆ
·
DO HYMNU PAŃSTWOWEGO
·
PO HYMNIE
·
POCZET SZTANDAROWY DO ŚLUBOWANIA
WYSTĄP
·
UCZNIOWIE KLAS PIEWRSZYCH DO
ŚLUBOWANIA WYSTĄP
·
DO
ŚLUBOWANIA
„Ślubuję
uroczyście na honor ucznia:
-
być koleżeńskim i pomocnym w potrzebie
ŚLUBUJEMY
-
nie zapominać o czarodziejskich słowach: proszę, dziękuję, przepraszam
ŚLUBUJEMY
-
sumiennie wykonywać zadania domowe
ŚLUBUJEMY
-
troszczyć się o swoją klasę i szkołę
ŚLUBUJEMY
-
mieć zawsze uśmiech na twarzy
ŚLUBUJEMY
· PO
ŚLUBOWANIU ( delegacje uczniów wracają na miejsca)
· Drodzy Rodzice!
Dzieci u Was wsparcia szukają ,
bowiem bardzo was kochają.
stójcie przy nich silnym murem
i słowa przysięgi też powtórzcie chórem.
Teraz prosimy o złożenie przysięgi
Rodziców. Po każdej kwestii mówicie „Ślubujemy”
·
Będę zawsze pamiętać, że dziecko jest moim największym darem
ŚLUBUJEMY
·
Będę słuchać uważnie o czym mówi
ŚLUBUJEMY
· Będę pamiętać, że dziecko może popełniać błędy i na nich się uczyć
ŚLUBUJEMY
· Będę doceniać w dziecku to, co najlepsze i kochać je bezwarunkowo
ŚLUBUJEMY
·
Będę przytulać je często i znajdę dla niego zawsze czas
ŚLUBUJEMY
· Będę cieszyć się jego dzieciństwem, pamiętając, że trwa ono bardzo
krótko
ŚLUBUJEMY
·
PO ŚLUBOWANIU
·
POCZET SZTANDAROWY PO ŚLUBOWANIU WSTĄP
·
TERAZ PANI DYREKTOR DOKONA AKTU PASOWANIA
WAS NA UCZNIÓW
·
( pasowanie poszczególnych uczniów,
pozostawienie odcisków palca na pamiątkowej karcie Kroniki)
·
WSZYSTKIE KLASY DOSTĄPIŁY ZASZCZYTU
PASOWANIA NA UCZNIA KLASY I. GRATULUJĘ WAM.
·
PROSZĘ WSZYSTKICH O POWSTANIE
·
DO HYMNU SZKOŁY
·
POCZET SZTANDAROWY, SZTANDAR SZKOŁY
WYPROWADZIĆ
·
PROSZĘ ZAJĄĆ MIEJSCA
·
Poproszę przedstawiciela Rady Rodziców ( jeśli przyjdzie) o zabranie głosu.
·
A teraz Wasi starsi koledzy z klas drugich
wręczą Wam słodkie rożki obfitości.
·
I tak nasza uroczystość dobiegła końca.
Wasi rodzice przygotowali dla Was słodki poczęstunek. Pójdziecie teraz jeden za
drugim za Waszą wychowawczynią, która zaprowadzi Was do stolika ze słodkościami
Waszej klasy.
Żegnam Was
wszystkich serdecznie i życzę dużo uśmiechu i samych sukcesów w szkole.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz