EDUKACJA TEATRALNA
Cele
Budzenie zainteresowania sztuką poprzez przeżywanie i
aktywne uczestnictwo
Cele operacyjne
Uczeń:
Ø doskonali
umiejętność koncentracji uwagi;
Ø kształci
umiejętność korzystania z przestrzennej wolności;
Ø kształci
umiejętność pracy w grupie;
Ø kształci
umiejętność świadomej kontroli własnego ciała;
Ø wykonuje
ćwiczenia w poprawnym mówieniu;
Ø ćwiczy
wyobraźnię;
Ø ogląda
książki;
Ø Wypowiada
się na określony temat
METODY: drama, pogadanka, wprawki teatralne
FORMY: indywidualna, zespołowa, zbiorowa
Przebieg zajęć:
- Przypomnienie wiadomości o książkach.
a) Jak
jest zbudowana książka?
b) Dlaczego
warto czytać książki?
- Prezentacja książki „ Karolcia” M. Kruger
- Marsz na punkt – ćwiczenia ruchowe:
a) maszerują
dzieci
b) zmiana
tempa marszu
c) stop
klatka
d) idą
wielkoludy
e) idą
karzełki
- Gimnastyka buzi i języka – ćwiczenia oddechowo – dykcyjne
- Ćwiczenia w kręgu:
Moje mocne strony:
-
Jestem dobry w ....
-
Mam zdolności do ....
-
Umiem dobrze ....
- Zabawa ruchowa: Jestem czarodziejem.
- Przekaż pałeczkę – konstruowanie opowieści
- Improwizacje teatralne – odgrywanie scenek z ułożonej opowieści
- Podsumowanie zajęć: Iskierka
Dziękuję, skorzystam :)
OdpowiedzUsuń