EDUKACJA TEATRALNA
Cele
Budzenie zainteresowania sztuką poprzez przeżywanie i
aktywne uczestnictwo
Cele operacyjne
Uczeń:
Ø doskonali
umiejętność koncentracji uwagi;
Ø kształci
umiejętność korzystania z przestrzennej wolności;
Ø kształci
umiejętność pracy w grupie;
Ø kształci
umiejętność świadomej kontroli własnego ciała;
Ø wykonuje
ćwiczenia w poprawnym mówieniu;
Ø ćwiczy
wyobraźnię;
Ø pracuje
ze scenariuszem
Ø słucha
wskazówek reżysera
METODY: drama, pogadanka, wprawki teatralne
FORMY: indywidualna, zespołowa, zbiorowa
Przebieg zajęć:
- Gimnastyka buzi i języka:
Rozgrzewanie aparatu mowy
– po każdym ćwiczeniu parskamy jak konie dla rozluźnienia mięśni.
– rozciąganie policzków
– kląskanie
– liczenie zębów językiem
– oblizywanie się
– język szeroki jak łopata (przy otwartych ustach
– język wąski (przy otwartych ustach)
– krążenie językiem przed zębami
– sięganie językiem do brody i nosa
– po każdym ćwiczeniu parskamy jak konie dla rozluźnienia mięśni.
– rozciąganie policzków
– kląskanie
– liczenie zębów językiem
– oblizywanie się
– język szeroki jak łopata (przy otwartych ustach
– język wąski (przy otwartych ustach)
– krążenie językiem przed zębami
– sięganie językiem do brody i nosa
2. Ćwiczenia przestrzenne:
MARSZ NA PUNKT: Do ćwiczenia wyznaczona zostaje określona płaszczyzna o dowolnym kształcie i powierzchni. Grupa ustawia się po obwodzie płaszczyzny. Każdy uczestnik ćwiczenia obiera sobie w obrębie wydzielonej płaszczyzny punkt, do którego wyruszy na określony sygnał. Dzieci jednocześnie maszerują do wybranego przez siebie celu po linii prostej. Nie mogą odrywać wzroku od obranego punktu. Nie mogą też się zderzać nawzajem, czy ocierać się o siebie.
3. Opracowywanie poszczególnych scen – praca ze scenariuszem.
4. Podsumowanie zajęć – ocena pracy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz