poniedziałek, 17 lipca 2017

Z wesołą kolędą

Dorota Dankowska
Z wesołą kolęda
Występują:
GWIAZDOR –
KOLĘDNIK 1
KOLĘDNIK 2
ANIOŁOWIE:
DIABEŁ 1
DIABEŁ 2
DIABEŁ 3
DIABEŁ 4
HEROD
ŚMIERĆ
BOCIAN
NIEDŹWIEDŹ
OWIECZKA

Wchodzą  kolędnicy śpiewając kolędę:” Przybieżeli do Betlejem”

GWIAZDOR:
Chcemy dziś Wam sprawić wiele radości.
 KOLĘDNIK 1
A damy to temu, co nas ugości
KOLĘDNIK 2
Cukiereczki do koszyczka wrzuci.
ANIOŁOWIE
I pięknie kolędę z nami zanuci.
DIABEŁ 1
Ziemia w grzechach pogrążona.
DIABEŁ 2
Grzeszą wszyscy.
DIABEŁ 3
Dzieci grzeszą.
Diabeł1
Grzeszy ojciec, grzeszy matka
Diabeł 2
Grzeszy sąsiad i sąsiadka
ANIOŁOWIE
Niech się diabły nie cieszą! Wprawdzie ludzie  bardzo grzeszą, ale narodził się Zbawiciel, grzechów ludzkich odkupiciel. W małej szopce narodzony i na sianku położony. Złóżcie pokłon tej dziecinie.
WSZYSCY
A nagroda Was nie minie! Hej kolęda, kolęda
DIABEŁ 4
Nie ma co w panikę wpadać! Niemowlę nie potrafi władać! A jeśli nawet, mam plan doskonały.
Diabły naradzają się.
DIABŁY
Fantastyczny plan! Wspaniały.
HEROD
Jestem królem. Kocham władzę, dukaty. Kocham uczty i bogate szaty. A kto na mojej drodze stanie, straszną  karę dostanie.
DIABEŁ  1
Doskonale Herodzie! Silne rządy są dziś w modzie.
DIABEŁ 2
Gadają już po świecie… więc ci powiem  coś w sekrecie….
HEROD
Kto gada? Co gadają?
DIABEŁ 3
Nie będziemy lali wody.
DIABEŁ 4
Już narodził się król młody. Wkrótce władzę ci odbierze.
HEROD
Cha, cha, cha! Dobry żart. Heroda nikt nie nabierze!
DIABEŁ 4
Przestań królu mnie denerwować! Z kim ja muszę tu pracować!
DIABEŁ 3
Myśl troszeczkę! A w tej chwili trzej królowie tu przybyli.
Śpiewają:
„Mędrcy świata , monarchowie….”
KRÓLOWIE
Nisko się kłaniamy, Heroda pozdrawiamy.
WSZYSCY
Trzej królowie jadą. Złoto mirrę kładą.
Hej kolęda, kolęda
HEROD
Straże ! Do mnie straże! Wykonywać, co rozkażę!
WSZYSCY
Biada, biada Herodowi, bo on nie wie, co robi! Hej kolęda, kolęda
ŚMIERĆ
Po świecie ganiałam. Głowy ścinałam. A teraz do ciebie królu zawitałam.
HEROD
Kim jesteś?
ŚMIERĆ
Śmierć jestem do ciebie wysłana. Padaj łotrze na kolana.
HEROD
Ja? Na kolana. Czy ty nie widzisz, że masz przed sobą pana?
ŚMIERĆ
Jam kostucha! A kostucha nikogo nie słucha!  Diabły już do uczty się szykują. W kotłach wodę gotują.  Jeszcze z tobą zatańcuję, a potem do piekła wpakuję!
HEROD
Litości! Oddam wszystko! Jedzcie, pijcie i ucztujcie. Tylko mi życie darujcie!
DIABŁY
Nas słuchałeś! To się królu doigrałeś.
WSZYSCY
Do piekła, do piekła! Hej kolęda, kolęda!
KOLĘDNIK1
Wiecie, że jest taka noc święta, że ludzkim głosem mówią zwierzęta.
BOCIAN
 Życzymy Wam, byście jak pączki w maśle się pławili
i się nie kłócili, dobrze jedli, soki pili.
OWIECZKA
Szanowni goście, kolędę żeśmy skończyli, proszę przebaczyć, cośmy pomylili.
NIEDŹWIEDŹ
Kolędników się nie bójcie, cukierkiem ich poczęstujcie.

WSZYSCY
Za kolędę dziękujemy ,
Zdrowia , szczęścia wam życzymy
Na ten Nowy Rok ,
Na ten Nowy Rok.

Kolęda.

1 komentarz:

  1. The graphics in this game are respectable overall.

    OdpowiedzUsuń